Sjöskolan logo

Sjöskolan på Beckholmen

Båtutbildningar för såväl sjömannen på de sju haven, som fritidsskepparen i badviken. Vi utbildar centralt och marint i Stockholm och Göteborg. Från Förarintyg till Advanced Fire Fighting.

Varför Sjöskolan?

Varför skall jag välja Sjöskolan?
På Sjöskolan fokuserar vi alltid på våra 3 ”P”.
Det betyder att allt vi gör genomsyras av Professionellt, Praktisk samt Personligt.

Sjöskolans alla instruktörer är Professionellt verksamma inom det yrken de föreläser om. Bunkerbåt, seglingscharter, RIB-charter, sjuksyster, brandmän är några av de yrken våra instruktörer har när de inte föreläser hos Sjöskolan.

Även teoretiska kurser har Praktiska moment, så mycket och ofta det är möjligt. Även när kursschemat inte kräver det, vi på Sjöskolan anser att det blir lättare att förstå en maskin om man också får prova att skruva isär den, t.ex. Vi ser alltid individen i vårt klassrum och anpassar undervisningen Personligt så att alla förstår, samtidigt som alla skall känna det positivt utmanade oavsett förkunskaper.

– Gerhard Chronholm

Gerhard